Wednesday 13 February 2013

Bingkisan Buat Teman-Teman

Sekadar ingin berkongsi peluang dengan semua. Kita bekerja untuk mendapat gaji, Tapi cukupkan dengan gaji sedia ada untuk menampung seisi  keluarga. Jawapannya mestilah  "cukup" kan?????.....

Peluang yang datang ada masanya adalah lubuk "EMAS"pada kita. Tapi tanpa sedar kita semua menolak dengan pandangan yang cukup negetif. Allah ciptakan semua umat manusia penuh kesempurnaan & potensi diri yang cukup hebat. Kenapa kita memilih untuk menjadi orang biasa2 , bukan orang yang HEBAT????
Beberapa bulan bersama pemimpin2 Hai-O, baru saya paham. Mereka cuba membantu kita untuk kehidupan yang lebih baik. Ramai yang gagal suatu waktu dulu, tapi bukan salah syarikat. Tapi salah pemimpin yang tidak memimpin ahlinya untuk berjaya.

Bersyukur ditemukan dengan pemimpin2 di Stokis B32 Batu Caves, Pegangan tangan kita tak pernah terlepas darinya. Sampai kita kadang rimas selalu dipegang, tanpa kita sedar mereka hanya memimpin tangan kita selagi kita belum pandai berdikari. Andai sudah sedia untuk berdikari, kita pasti akan diberi tanggungjawab untuk membimbing rakan2 kita yang lain. Dan apa yang sedang saya lakukan sekarang adalah mengajak kawan2 bersama saya merubah "Dunia Kita". Bukan merubah dunia.

Duit bukan segalanya tetapi segalanya perlukan duit. Allah sedang tunjukkan kita peluang, jadi rebutlah peluang yang sudah terbentang didepan mata. bukan untuk orang lain, tapi untuk diri sendiri, ibubapa ,anak2 serta keluarga kita.

Saya sebenarnya banyak terlibat dengan perniagaan MLM,pelbagai syarikat saya sertai namun bukan rezeki saya.Tapi baru beberapa bulan dengan Syarikat Hai-O, kehidupan saya mula berubah. Kewangan tidak lagi seperti dulu, mengharap gaji semata-mata. Memang bukan mudah untuk berjaya tapi lebih mudah kalau kita punyai IMPIAN untuk BERJAYA. InsyaAllah. Saya sedang kecapi kemanisan itu walau masih baru tapi perasaannya adalah berbeza....Saya dibimbing oleh leader2 hebat yang tak pernah tinggalkan saya walau sesaat. Hubungan dengan leader lebih rapat dari keluarga sendiri. Inilah yang saya cari dalam berbisnes MLM. Dan kini saya telah temuinya. Syukur kepada Allah kerana membuka pintu hati saya. Bertemu syarikat yang kukuh, 20 tahun berada di pasaran Malaysia, stokis yang sentiasa menyediakan wadah ilmu untuk kami semua, Produk hebat, pemimpin2 yang umpama ibu serta rakan2 kongsi yang komited.

Pada kawan2 yang sudi membaca email ini saya rakamkan ribuan terima kasih.
Saya rasa bersalah & berdosa jika tidak kongsikan peluang ini. Jangan takut untuk berubah. Kita mmg tidak pandai berniaga tapi tanya diri kita adakah kita ada IMPIAN untu BERJAYA. Dulu orang2 HEBAT & BERJAYA dalam bisnes ini pun sama seperti kita. Tidak minat & tidak pandai. Tapi kenapa mereka berjaya????? Jawapannya, mereka "ADA IMPIAN"....

Marilah bersama-sama kita BINA IMPIAN untuk kebahagiaan diri, anak2 & Keluarga. Semoga ALLAH sentiasa memberkati apa yang kita sedang lakukan.

Bersama-sama saya untuk membina empayar perniagaan yang selamat & terjamin.
Hubungi saya di talian 019-3540086 (Niza Umar)


No comments:

Post a Comment